2


am / is / are’ın olduğu yer.
Statement: Durum Bildirir. Hareketsiz haldir.
Subject: Özne
am / is / are özneden sonra kullanılır. Geniş Zaman’a ait yapılardır.
I } Geniş zaman, no action } am
He / she / it } Tekil, geniş zaman (present tens), no action } is
They, you, we } Çoğul, geniş zaman, no action } are
Cümle Kurulum Şekli (Geniş Zaman, Hareketsiz cümle)
Subject (Özne) + am/is/are + Object (Nesne) + Place (Yer) + Time expression (zaman zarfı)
Örnek: Bu sene İstanbul oldukça soğuk.
İstanbul is year cold.
Subject’i (Özneyi) bulmak için who, what sorularını son kelimeye soruyoruz. Özneyi buluyoruz.
İstanbul is rather/quite (oldukça) cold this year.
Örnek: Bu kız okulumuzun en iyisi. (çalışkan)
That girl is our school’s best.

Aitliği gösteren sıfatlar (Possesive adjectives)
Subject                                   Possesive adjactives
I                                          My (benim)
He                                       His (Onun, baylar için)
She                                      Her (Onun, bayanlar için)
It                                         Its (Onun, nesneler ve hayvanlar için)
They                                    Their (Onların)
You                                     Your (Senin, Sizin)
We                                      Our (Bizim)
Örnek: Benim arabam çok hızlı.
My car is very fast.
Örnek: Onların bahçesi çok geniş.
Their garden is very wide.
Örnek: Onların kitapları çok yararlı.
Their books ars very useful.
Örnek: İstanbul’un kaldırımları oldukça dar.
İstanbul’s pavements (kaldırımlar) are rather (oldukça)  narrow (dar).

FORMÜLLER:

(+) Olumlu Cümle: Subject + am/is/are + object + place + time.
(-) Olumsuz Cümle: Subject + am/is/are + not + object + place + time.
(?) Soru Cümlesi: am/is/are + Subject + object + place + time.
Örnek: Onun İngilizcesi neredeyse mükemmel.
Her English is almost (neredeyse) perfect (mükemmel).
Örnek: Onun İngilizcesi mükemmel değil.
Her English isn’t perfect.
Örnek: Onun İngilizcesi mükemmel mi?
İs her English perfect?
am/is/are no action (hareketsizlik / durum cümlesinde kullanılır.)
Subject + am/is/are + object + place + time.
* Önce kim sorusunu sorup subject’i buluruz.
*  Action / no action (hareket var mı bakarız.)
* Tense (zamana bakarız.)
* Tekil mi, çoğul mu olduğuna bakarız.
* Olumlu, olumsuz veya soru cümlesi olup olmadığına bakarız.
* Place (yer var mı diye bakarız.)
* Time (zaman var mı diye bakarız.)
 
Next
This is the most recent post.
Previous
Önceki Kayıt

Yorum Gönder

  1. Emegine saglik ,arkadaslar bende ingilizce ogrenmek icin arayis icindeyim guzel bir site buldum cok iyi anlatim yapan birine dek geldim kendimi sansli sayiyorum ,bu arkadasimizin isI zor blog yazarligi cok emek isteyen bilgi birikim ve tasarim isteyezor bir iş Tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  2. Emegine saglik ,arkadaslar bende ingilizce ogrenmek icin arayis icindeyim guzel bir site buldum cok iyi anlatim yapan birine dek geldim kendimi sansli sayiyorum ,bu arkadasimizin isI zor blog yazarligi cok emek isteyen bilgi birikim ve tasarim isteyezor bir iş Tesekkur ederim

    YanıtlaSil

 
Top