0


-yor eki = “-ing”

FORMÜLLER:

(+) Olumlu Cümle: Subject + am/is/are + Verb(ing) + object + place + time
(-) Olumsuz Cümle: Subject + am/is/are + not + Verb(ing) + object + place + time
(?) Soru Cümlesi: am/is/are + Subject + Verb(ing) + object + place + time?

Time expressions (Zaman Zarfları):

Now: Şimdi, Şu anda
At the moment: Şimdi, Şu anda
At present: Şimdi, Şu anda
Currently: Şimdi, Şu anda
Today: Bugün
This week: Bu hafta
This year: Bu yıl
Tonight: Bu gece

Ben şu an öğretmenimi dinliyorum.
I am listening to my teacher at the moment.
Annem şu an alışveriş yapmıyor.
My mother isn’t shopping now.
Mike bu gece Jane ile akşam yemeğine gidiyor mu?
Is Mike going to (gitmek, yönelmek) dinner with Jane tonight?
Ben seni çok özlüyorum.
I am missing you a lot. (çok)
Onun babası balık tutmaya gidiyor.
His/Her father is going fishing (balık tutmak). Go kullanıldığı zaman diğer fiil ing takısı alır.
Benim patronum şu an sekreterimiz ile konuşuyor.
My boss is speaking to (birisiyle konuşmak) our secretary at the moment.
O şimdi hesap yapıyor.
He is doing the accounts (hesap) now.
Onlar bugün tenis oynuyorlar mı?
Are they playing tennis today?
Biz şimdi okulumuzun eski duvarlarını boyuyoruz.
We are painting our school’s old walls now.
Baban niçin bu gece seninle evde kalıyor?
Why is your father staying (kalmak) with you at hom tonight?
O şimdi bilgisayar oyunu oynuyor.
She is playing a computer game now.
O şimdi annesini ziyaret etmek için Ankara’ya gidiyor.
He is going to Ankara to visit his mother now. (to+Verb1=mek, mak için), (sadece için=for)
Kuzenim şu an dans etmiyor.
My cousin isn’t dancing now.
Sevgilim için mektup yazıyorum.
I am writing a letter form y darling.

Yorum Gönder

 
Top